* Şömizli Karton Kapak
* 225 Sayfa
* 150 mm X 210 mm
Gecmiste bir sanatcinin itibari, onun gercek dunyayi sadik bir sekilde tuval veya kagit uzerine aktarmasiyla dogrudan ilgiliydi. Bir portrenin modele tam olarak benzemesi, bir manzara resminin ise manzaranin tum ayrintilarini icermesi beklenirdi. Ancak fotografciligin sahneye cikmasindan itibaren pek cok sanatci "gercege benzeyen" resimler yapmaktan vazgecip, ele aldiklari konulardaki duygu durumlarini ifade etme yollarini aramaya basladi. Artik basit bir cizgi, onceki sanatcilarin itinayla yaptiklari detaylarin yerini almaktaydi. Sanatsal tutkulardaki bu ani degisimin basindan itibaren elestirmenler, bu disavurumcu islerle alay ederek, onlari cocuklarin egitimsiz cabalarina benzetmekte ve gorunusteki teknik "kusurlari" sanatsal yetkinlik ve beceri yoksunluguyla karistirmaktaydi. Susie Hodge, bu keyiflendirici ve dusunceyi kiskirtici kitabinda, Marcel Duchamp'tan Paul Klee'ye, Salvador Dali'den, Picasso'ya kadar pek cok sanatcinin elestirel dusmanliga maruz kalmis 100 modern sanat eserini inceliyor ve bunlarin kendi zamanlarinin sanatsal dusuncelerinden nasil esinlendiklerini acikliyor. Bes yasindaki bir cocuk Damien Hirst'inki gibi bir "donen resim" yapabilir ama sanatsal yaratim cabalari tarihinin arkasindaki dusunceleri anlamayacagindan bunun sanatcilar ve tarihciler icin hicbir onemi olmayacaktir. Susie Hodge, elinizdeki calismada modern sanatin neden bir cocuk oyunu olmadigini ve olmayacagini kesin ve tam bir bicimde aciklamaktadir. Hans Arp'inkilerden Warhol'un calismalarina kadar gorseller barindiran bu kitap, ele aldigi calismalari kulturel baglaminda acikliyor ve modern sanatin harika bir sunumunu iceriyor. Bu sayede modern sanat onceki yuzyillarin gercekci calismalarindan nasil ayrildigini anlama imkani bulacaksiniz. (Tanitim Bulteninden)